Monday, April 2, 2012

Seperti pelangi sehabis hujan.


Duduk lama disini… termenung dan merenung.
Kurasakan seperti ada sesuatu yang hilang.
Tapi aku tidak punya kekuatan untuk mengetahuinya.
Aku datang bertemu padaNya hari ini.
Tapi hatiku masih resah saat ini.
Dimanakah damai dan sukacita yang kucari selama ini?
Mengapa begini kehidupan yang kualami?
Apakah yang Engkau kehendaki aku lakukan?
Inikah rencanaMu untukku?
Mengapa cobaan ini begitu berat kurasakan?
Maafkan aku kerana persoalan-persoalanku ini. 
Kerana aku tahu, ia tidak seberat dengan dosaku yang Kau tanggung selama ini.
Aku masih disini...berjanji.
Tetap setia menunggu dan menanti.
Akan damai dan kegembiraan yang Engkau janjikan.
Seperti pelangi sehabis hujan...


1 comments:

Clare Cheal Ared JC. said...

seperti pelangi sehabis hujan,
one of my favorite song...

^^ it's only a matter of time,
sooner or later you'll know God plan.
Be strong fren ^^

 
caTTerritory Blogger Template by Ipietoon Blogger Template