Wednesday, May 25, 2011

Rindu itu pahit sebenarnya...



   Selamat pagi dunia! Waktu sekarang hampir menunjukkan jam 3.00am. Wow! Sebenarnya saya x bercadang pun mo post entri untk malam ni, sebab saya masih ada exam paper yang mo dijawab jam 8.30 pagi nanti. Tp akibat daripada tidak dapat tidur walaupun suda dipaksa pura-pura melelapkan mata, so saya terus p buka laptop bila saya RINDU...

   Yaa, hari ni saya mau cakap pasal RINDU. RINDU?  Aduh , mesti kamu cakap saya jiwang ni kan? Hahahha.. sabar saja la aa.. baca saja. Ada orang cakap RINDU itu manis tapi bagi saya RINDU itu pahit. Kenapa dia pahit? Sebab kau buli rindu saja tapi kau tidak akan dapat apa yang kau mahu pada masa dan saat itu. Betul ka tidak? Ini my personal opinion saja la. Sebab bila kita RINDU, kita x akan dapat sentuh, pegang, rasa, hidu dan lihat benda yang kita mahu itu. Kita mungkin hanya dapat berimaginasi dan berkhayal... “Kalau la...’’... “Rindunya...”

   Susah ba ni bila kita suda RINDU. Apalagi kalau yang telampau RINDU. Buat kita terfikir-fikir, terbayang-bayang,  kadang-kadang buat kita stress juga. Orang bilang RINDU tahap ‘GABAN’ la suda tu. heheh.. mesti kmu pernah rasa ni kan? Especially yg ada couple2 tu. Mesti rindu sama dia punya GF/BF kan? CONFIRM! Kepada yang masih single macam saya ni apa la yang patut diRINDU? Hmmphh...

Mari kita check apa yang saya RINDU sekarang...

1.  Benda terpenting yang paling saya rindu mestilah FAMILY di rumah. Saya sangat2 rindu my mummy, daddy and my only sista.. dan yang paling dirindu juga ialah kazenkazen saya yang comel lagi kiut yang juga merangkap sebagai BONZER saya.. Uncleuncle, Auntyaunty, saudara mara dekat dan jauh,, semua saya rindu.. J

   Perkara kedua yang saya rindu ialah RUMAH. Kenapa rumah? Sebab rumahku syurgaku. Di dalam rumah ada banyak bendabenda yang menggembirakan seperti katil kesayangan, tandas dan bilik mandi, dapur rumah, peti sejuk berisi makanan yang banyak, ruang tamu dengan TV yang besar...  wah! Semua isi2 di dalam rumah 2 saya rindu. Ahhaaaa... J

     Saya rindu KUCING saya si MICO dan si PICO! Ini adalah benda yang buat saya check HP harihari untuk scrool down di galeri foto saya. Saya sangat(22x) rindu mau peluk kucing saya, hidu wangian badan dia, kisskiss bulu dia, bawa dia tidur samasama setiap malam, kasi makan dia, kasi mandi dan yang paling saya rindu ialah kasi kawan dia main. yaa! Saya ini memang gila kucing sebenarnya.. HEHEHE J

      Saya rindu p CHURCH di sana ST.AUGUSTINE Kinarut.  Saya rindu sudah misa dia yang dalam Bahasa Kadazan time Sunset mass setiap hari Sabtu jam 6pm. Saya juga rindu mau p sembayang sana Chapel d MONFORT’S. Dekat saja ni chapel sama rumah saya ni. Saya rindu sebab nyanyian lagu-lagu dia best semasa misa terutamanya lagu-lagu Rohani yang BI punya.. J


        Saya rindu DRIVING kereta. Yaa, saya ni wanita yang suka memandu kereta. Walaupun p rumah kazen yang dekat saja pun di kampungkampung mau juga bawa kereta ni. Dasar! Haha.. Rasanya macam lama sudah tidak driving. Sejaksejak elaun habis dan teda fulus untuk sewa kereta, maka saya sangat jarang sudah memandu di Tawau ni. Huhu.. L

        Saya rindu MAKAN MCD punya bugger dan bubur ayam. Maklumlah TAWAU ni.. hurmmm susah mau cakap. Belum ada MCD lg ba! Mau cakap maju pun tp teda MCD? ERRRR... Nothing much to say.. L

 Saya rindu minum YOYO di sana Center Point KK, tingkat dua depan escalator 2. Kalau jalanjalan di CP memang saya tidak termiss la beli 2 minuman. Saya paling craving sama tu perisa chocolate + pearl sekarang! aduh.. rindunya mo minum yang sajuksajuk. Ditambah lagi dengan kerinduan mau makan BIG APPLE pelbagai jenis. Tapuntapun’! L

  Saya rindu makan MANGGA sana Tanjung Aru Beach. Adui,, macam mau meleleh sudah air liur saya bila teringat pasal mangga ni. Sebab saya ni antara penggemar mangga yang tegar. Biasanya weekend saya spent time petangpetang p Tanjung Aru ambil angin. Disamping itu membeli dan makan mangga cicah belacan + kacang tanah rebus + jagung rebus + air tebu sambil2 tingutingu matahari terbenam. Gosh! I really miss those feelings. Huhu..  Lagi satu saya rindu ialah makan ABC special dia yang ada aiskrim dan buah-buahan di atas. Adui.. Berliur sudah ni. L


     Saya rindu tingu WAYANG di panggung wayang! Lama sudah tidak menjejakkan kaki ke panggung wayang ni. Banyak sudah ketinggalan muvee yang latest dan bestbest. Bukan juga di Tawau ni teda panggung wayang tapi mahal betul ba harga tiket dia. RM9??! Lagi pula 2 teda student rate. Kalau tingu wayang d KK , RM5 PUN CUKUP SUDAH TAU! Duit selebihnya tu buli guna untuk beli pop corn sama cheesy sausage sudah. Kalu tidak pun tukar tu duit p token dan main game sana Funsquare!. Hebat kan!haha
                                        
  
            Saya rindu temanteman, sahabatsahabat, kawankawan saya yang paling baik. Saya rindu mau tingu muka dorang, mau tau perkembangan terkini sama ada mereka semakin gumuk atau kurus dari saya, ada yang sudah break sama BF ka belum, rindu hot gossiping, etc... NGEEE J

Naaa... itulah antara top ten list perkaraperkara yang saya rindu sekarang ni. Banyak juga pula kan? Saya yakin! kalau kamu buat list kamu sendiri, mesti lagi banyak dari saya punya ni kan? Hehehe.. Sebenarnya banyak lagi bendabenda lain yang saya rindu ni, tapi saya simpan dalam hati saja la. Buat renungan sendirisendiri. Rindu itu sebenarnya memang pahit tapi indah (eLvy, 2011)

Terima kasih kerana RINDU dan sudi membaca J nyte oLs <3

4 comments:

Inspirational Quotes said...

I love cats! I can't really understand this language, but I love the cute cat in the corner.

I have a quote blog, love you see you there. http://inspirationalquoteseveryday.blogspot.com/

Eric@Boy said...

yeah.. people should write understandable language more... :P

Clare Cheal Ared JC. said...

rindu itu pahit, rindu itu manis, hahaha... sa paling rindu Ma famili, hahaha, sa teda miaw2 d rmh, tp puppies sa byk ni, kecik2 smua. (^^,)

eric said...

mau juga berkapel2 utk rindu.. x perlu bah tuuu

 
caTTerritory Blogger Template by Ipietoon Blogger Template