Thursday, June 2, 2011

..Cerita KeK..


Konichiwa!!!

Hye pals! Baru ada kesempatan mahu update blog setelah sampai di rumah 5 hari yang lalu. Sebenarnya mahu post entri sejurus sahaja sampai di rumah tetapi keseronokkan atmosfera di rumah ini membuatkan saya alpa dan leka seketika untuk membuka laptop dan on9.Hmmph.. Lagipun line BB d kampung ini teramatlah slow sekali dan daripada mahu menunggu dia loading, bagus x payah kan?!

Rupa-rupanya hari ini masuk bulan JUN sudah???!!! OMG! Nampaknya kita sudah berada di pertengahan tahun 2011. Time really  moves so fast kan? Saya rasa sepanjang tahun ini, 2011 telah menggunakan gear 5 secara konsisten. Patut pun sangat laju. LoL!

Yesterday was 31May2011 and it was the day of celebration for the Sabahan as we celebrate the PESTA KAAMATAAN a.ka TADAU KAAMATAN. And as usual it was held at KDCA, Penampang. Actually, saya sudah merancang sejak dari awal lagi untuk pergi ke KDCA pada hari tersebut bagi melihat pertandingan UNDUK NGADAU KAAMATAN 2011 peringkat negeri Sabah. Tetapi… malangnya nasib tatkala tiada transport untuk ke sana apabila semua ‘ahliahli korum’ telah berubah fikiran di saatsaat akhir. Huhu.. So, lastlast apa yang dirancang tidak menjadi dan apa yang tidak dirancang itu pula yang terjadi. But, never mind la. Mahu tahu kejadian apa?

Jomjom.. Scroll down gambar di bawah…











::: Kek Coklat dan Kek Pisang yang sedappp!! :::

Haaa.. sebenarnya yesterday saya dan kazenkazen telah bergotong-royong membuat kek. Kami telah BERJAYA menghasilkan dua jenis kek iaitu kek coklat dan juga kek pisang.. 

Gambar-gambar di atas merupakan antara prosedurprosedur dalam menghasilkan kek coklat. Boleh dikatakan proses membuat kek ni tidaklah susah sangat. Kita cuma memerlukan bahan-bahan yang lengkap dan peralatan membuat kek saja.

::: Lady in white n yellow shirt tu ialah sifu kek :::

::: Cuzzies and sista :::
Resepi kek coklat ni nanti saya post k. So, boleh la kamu trytry buat sendiri di rumah. dan... SELAMAT MENJAMU SELERA dengan kek yang sedap.. ngeee :p 

0 comments:

 
caTTerritory Blogger Template by Ipietoon Blogger Template