Saturday, July 9, 2011

WESTLIFE ~ Lebih dari kata-kata

Hye pals!!
Pernah dengar pasal WESTLIFE group??


WESTLIFE ni popular zaman2 saya sekolah rendah dulu. 
Group ni juga popular seangkatan dengan group BACKSTREET BOYS dan juga N'SYNC.

Zaman saya sekolah rendah dulu, boleh dikira saya ni
one of WESTLIFE punya diehard fan la konon.
I got their full albums dalam bentuk kaset.
Karaoke version mereka pun saya ada! hahaha

By the way, saya juga menulis dan mengumpul lirik2 lagu mereka ni.
dan saya ada 3 buah buku lirik lagu WESTLIFE.
Setiap kali ada gambar2 WESTLIFE di majalah saya akan gunting 
dan tampal dalam buku lagu tu juga.
Berita baiknya, buku lagu tu masih selamat tersimpan di bilik sehingga skrg. :)

Perkara yang lebih hebat lagi semasa zaman2 kepopularan WESTLIFE,
 ialah bilik tidur dipenuhi dengan poster2 mereka. 
Kononnya sebagai pembakar semangat untuk study
Kerana memang tidak dinafikan bahawa jejaka2 WESTLIFE ni memang
handsomehandsome belaka.
Al maklumlah kelahiran negara IRELAND kan..
Memang saya cair la dengan kekiutan dan kekacakan muka mereka ni. HOHO :P
Tambahan lagi, suara MARK FEEHILY yang very outstanding,
melts my heart like hot choc~~ wuuuu

Standing at the back, from left: MARK FEEHILY, KIAN EGAN, SHANE FILAN
Sitting in front, from left: BRIAN MCFADDEN (left the group since 2004), NICKY BYRNE

Salah satu lagu WESTLIFE yang paling22 saya minati
 sejak zaman-berzaman ialah lagu ni
"MORE THAN WORDS"
Sebenarnya mereka bukanlah penyanyi asal lagu ni, 
Penyanyi asalnya ialah kumpulan rock band EXTREME
tapi dinyanyikan semula oleh WESTLIFE group
yang mana saya rasa jauh lagi best apabila dinyanyikan secara akustik.
Lagu ni masih lagi berkumandang di bilik saya setiap hari.
Liriknya pun sudah dihafal setelah sekian lama.  :P

So, lets press the PLAY button and enjoy yourself! :D




The story behind these song :

The song was describe as a song warning that the phrase "I LOVE YOU" was becoming meaningless. People use it so easily and so lightly that they think you can say that and fix everything, or you can say that and everything is OK. Sometimes you have to do more and you have to show it because there's other ways to say "I LOVE YOU" just like what I did when I sing this song to the person I LOVE <3

3 comments:

Eric@Boy said...

sepa laitu?? :)

eLValerie said...

kura-kura dalam perahu... :)

Eric@Boy said...

giggity! oo yea!

 
caTTerritory Blogger Template by Ipietoon Blogger Template