Sunday, July 10, 2011

THE LOST VOICE..


Pergghhhh! I lost my voice again! 2 months in a row? So poor me T_T
Kalau kamu call saya sekarang bolehlah kamu mendengar suara seksiseksa saya yang macam suara orang baru bangun dari tidur. Tetapi sebenanrnya adalah suara orang yang kehilangan suara berharga.

Semua ni salah kilang kelapa sawit di balung (akibat pencemaran asap hitam dari kilang setiap hari) dan juga keadaan ramalan cuaca yang tidak menentu (panas dan hujan + global warming) dengan orang-orang di sekeliling saya yang berpenyakit (bertugas untuk menjangkiti orang2 yang dahulunya sihat seperti saya). 

Apa tidaknya, kalau di rumah betapa saya sihat walafiat dan sejahtera sahaja kehidupan. Tapi bila tiba di tempat "ALICE IN HELLLAND” ini terus berpenyakit in complete package. I mean, fever, flu and cough! Bilakah hendak sihatnya ni?

 Next week ada UB camp lagi. Dan sesungguhnya saya tidak merelakan diri saya untuk pergi kerana ia akan membuang masa (masa tidur petang + masa ganti kuliah), tenaga (pembaziran tenaga ATP yang terpaksa ditukar kepada tenaga ADP) dan juga wang ringgit (bayaran untuk site camp, tempahan dewan, makan, t-shirt UB, etc). Camping yang sepatutnya dibuat di Kg. Luanti Ranau kini telah berpindah ke tempat asal camping dahulu iaitu di Balung River Eco Resort. Feeling excited ke Ranau telah bertukar menjadi mimpi ngeri di Balung. Arggghh.. So pathetic of life.. so lame!
(but this is what we called L.I.F.E kan?)



Ok ok mencarut lebih2 sudah.. besok perlu ke bandar mencari ubat-ubatan terutamanya ubat sakit tekak sebagai persediaan lengkap untuk nightmare camp next week. 
Perlu beradu. Babai dan selamat malam FELLAS!


0 comments:

 
caTTerritory Blogger Template by Ipietoon Blogger Template